Pasta med pesto

Efter en lång ledighet från bloggen då jag har varit sjuk, flyttat, tentat, jobbat och i allmänt varit väldigt stressad så skriver jag här igen.

Jag har inte övergivet fastan, utan har istället nästan bara ätit sallad, pizza och fisk den senaste veckan, Även en eller annan fiskgratäng har värmts i ugnen.

Dagens mat är dock det mest fattiga jag har ätit sedan jag bodde i London då de flesta måltiderna antingen bestod av tomatsoppa för 18 pence burken, eller pasta med pesto. Pastan behövde jag inte ens köpa då eftersom den fick jag gratis från kyrkan.
Men idag, då jag inte ville äta fiskgratäng så blev det åter igen  Pasta med pesto. Rödpesto ska det vara! Jag måste erkänna att jag inte blir direkt mätt av det men det stillar hungern några timmar iaf.

Nu, ska jag iallafall iväg o möta Sara K. Min Guru. Vi ska nämligen göra potatisgratäng med quornfilér i grädde.

Vi ses!

Glöm ej att Cityakuten är ikväll (ssta säsongen) plus Project runway!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0