Miljövänligt och rättvisemärkt

Denna vecka som många av er kanske redan vet så har Ica 10 % rabatt på deras eget märke ECO.

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om ICA ECO. Jag läste en artikel för några månader sedan om vad som verkligen var miljövänligt och rättvisemärkt. Artikeln tog då upp olika märken som ska vara ekologiska och vad jag komer ihåg så har både Ica och Hemköp sina egna ekologiska varor. Poängen med artikeln var att det i nuläget finns så mkt olika märken och kan konsumenten verkligen veta vilka som verkligen är ekologiska och rättvisa. Vad jag kommer ihåg så fick Ica kritik för att man på något sätt lurade sina konsumenter att deras märke ECO var samma sak som KRAV-märkt. 

Iaf, jag tror ändå att det är bättre att köpa ECO än att inte köpa något slags ekologkst märke men om jag ska välja mellan märken så litar jag främst på KRAV och Faritrade

.  

Det jag skulle komma till  var iaf att ni kan passa på att köpa bra mat med bra pris denna vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0