Middag Måndag

Det var ett tag sedan jag skrev här men jag har haft fullt upp med besök.

I alla fall så åt jag Scampi i måndags kväll. Jag vet dock inte om detta är det riktiga namnet på rätten men det är det jag och mamma använder. Så jag tänkte att jag skulle ge er ett recept med lite amatör bilder.

Du behöver:
räkor
paprika
purjolök
creame fraich
grädde
chillisås
ris
paprika pulvet
cayennepeppar

Du gör följande
hackar paprikan och purjolöken



skalar räkorna (mkt skal lite räkot)



Bryn purjolöken i en stekpanna och krydda med cayennepepparn och paprikapulvret
Ha i paprikan och bryn det tills det blir varmt

Ha i creame fraich (ca ½ halv burk för en person)
Rör ner grädden (du väljer själv hur mkt, ju mer grädde ju blaskigare)

Ha i chillisåsen (ju mer du har, ju mer smak)

När riset nästan är färdigt kokt har du i räkorna i stekpannan och blandar i dem (Räkorna ska alltså inte vara i stekpanan för länge)




Ät och njut, gärna med grönsaker!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0