Kursmat i Eslöv

I lördags var jag på kurs med Rädda Barnen i Eslöv. Själva kursen var väldigt bra men det jag ska skriva här handlar väl mer om hur det var för mig att gå ut som vegetarian.
Måste ju erkänna att det kändes lite skumt att ta smörgås från den vegetariska brickan och vid lucnh fick jag ta mat från den lilla ungsformen märkt med vegetariskt. Det var exakt samma sak som de andra fick förutom att i min lilla form var det qournfilér istället för kyckling.
Allt som allt så var det gott, smakade som kyckling med undantaget att det inte har något tuggmotstånd över huvudtaget. Det var som att tugga svamp (vilket det är) men det smakade kyckling så jag åt och var glad.


Lördags kvällen spenderades med Daniel och Kim. Vi åt  verkligen för mycket. Pizza, räkor och ost för min del och kebbabpizza för Daniel följt av chips och dipp. Mkt chips. Det enda nyttigare i allt var att vi dippade några morötter. Jag var så mätt att jag nästan rullade hem.

Idag åt jag fisksoppa med lite lax, majs och räkor.Riktigt gott tillsammans med en brödbit med creame cheese.

Ikväll blir det faktiskt lite chips med dipp...igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0