Fett är bra. Fett är dåligt.

Såg precis på rapport att det så kallade Fett kriget dragit igång i Sverige. Att den svenska befolkningen blir så upprörda och förvirrade av alla olika rapporter.

Det är  bra  att äta fett. Du blir smal.

Det är dåligt att äta fett. Du blir tjock.


Men snälla. Jag tror faktiskt att alla vet innerst inne att det inte finns några enkla genvägar till att gå ned i vikt. Om du äter snabbmat, godis och läsk så kommer du inte gå ned i vikt. 
 Ät som kostcirkeln och motionera. Och om du redan är nöjd med din vikt så använd bara din vardagsmotion så du inte går upp i vikt.

Rapport visade en tidningsartikel att föräldrar blir förvirrade av vad deras barn ska äta. Igen, Men snälla. Ni ska ju inte banta era barn. Låt dem äta som kostcirkeln och festa till det lite på helgen med kanske läsk och en godispåse. Det har föräldrar gjort i 50 år och vad jag vet så har inte en hel generation dött. Barn är barn, de har mer energi och kan därför röra på sig mer. Det finns inga ursäkter för att låta sitt barn sitta hemma dag ut och dag in. Även om du som förälder inte har råd med fritidsaktivitet så finns det mycket man kan göra med sina barn på helgen som inte kräver pengar. När jag var liten tog min mamma med mig ut på promenad i skogen, vi letade bär och gjorde kojor och mest hade roligt. När jag kom hem efter en sådan stund så var jag ju helt färdig. Jag hade hoppat och rört på mig och sedan sov jag gott under natten. Barn är barn och även om de inte visar det så tycker de bäst om att få göra saker med sina föräldrar.

Nä, barn ska absolut inte behöva banta och de ska heller inte behöva veta att de är överviktiga. Det kan förstöra en hel barndom.

Nej nu har jag avreagerat mig.
Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0