2 veckor

Idag är det 2 veckor sedan jag slutade att äta kött. Än så länge måste jag ju erkänna att det går bra. Jag längtar inte efter kött om jag går och handlar mat, dock kan det vara lite svårt att se andra äta.
Det som är svårt är att hitta på vad man ska äta. Det brukade vara så enkelt att bara värma några köttbullar eller göra en pastasås med bacon. Nu måste jag verkligen planera vad jag ska handla och vad som finns hemma. I helgen hade jag ju som sagt väldigt svårt med att bestämma vad jag skulle äta.
Jag brukar ha som vana att storhandla, och med storhandla menar jag så mkt man kan handla när man inte har bil, men det är svårt att storhandla när man inte vet vad man ska äta nästa dag. Just nu känns det lite som jag har ätit samma sak om och om igen. Jag vet ju egentligen att det inte är så men det är så det känns. 

Idag gjorde jag faktiskt pizza med ananas, räkor och champingjoner. Sedan jag började med den här fastan så har jag ätit mer champinjoner än vad jag någonsin gjort.
Min mamma är inte så förtjust i svamp och då har det blivit att jag inte heller har ätit svamp. Mamma tycker tex inte om mjölk vilket gjort att jag heller inte dricker mjölk. Jag kräks inte som mamma gör om hon dricker det, jag tycker det smakar helt ok men jag skulle inte få för mig att gå o handla mjölk bara för att ha hemma och dricka.

Det är egentligen väldigt spännande hur man formas av sina föräldrar, inte bara matvanor utan i politik, färger, musik och nöjen.
Tar ni efter vad era föräldrar gillar och inte gillar för mat?!

Kommentarer
Postat av: Kim Håkan

Min personliga åsikt är att du gör ruggigt god lasagne! I övrigt, bra jobbat, you go girl! ( : Keep it up! ;P

2009-03-12 @ 23:43:31
URL: http://lavieenkim.blogg.se/
Postat av: sandrao

hej linda! vilken disciplin du har :) jag skulle nog inte klara av det eftersom kött är alldeles förgott :P



jo angående klädkoden så håller jag med dig att vi syns ju inte genom telefonen men cheferna tycker att vi har så mkt besök av andra klienter osv i huset så det behövs lite striktare klädregler. som i sommar kommer vi ju inte få gå för barbenta(typ knälångt är iofs ok) så jag har kommit på ett bra sätt att ändå jag ändå kan ha mina klänningar - ha tights som slutar precis vid knät :P inte supersnyggt men jag kommer ju följa reglerna ju. sen är det bara att ta av sig dem när arbetsdagen är slut :)



allt bra med dig annars?

kram!

2009-03-15 @ 12:56:32
URL: http://sandrao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0