Bye Bye Meat

Idag är det 6 dagar kvar innan jag säger Bye bye till kött fram till Påsk.

40 dagar.

Bakgruden till den här så kallade fastan är att Daniel infomerade mig om att varje person äter ca 1-2 kilo kött i veckan. Jag kan nog inte sträcka mig så långt att jag äter så mycket kött men jag äter oftast något slags kött varje dag. Därför känner jag att det är dags att ge upp något som faktiskt betyder en del för mig. Kött.

Det bör väl även tas upp att jag är kristen och även gör det här som en påminelse till Jesus då han fastade i 40 dagar.

Mer om den kristna fastan går att hitta här http://www.bibelsajten.nu/visaArtikel.asp?id=105

Det som ska ges upp är kött och fågel. Alltså inte fisk. Daniel anser att jag fuskar då jag kommer tillåta mig själv att äta fisk. Dock är min kompis Sara vegetarian och hon äter fisk. Så jag kör på hennes väg.

Idag ska jag ladda upp med att äta lax till lunch.

Jag är ganska laddad inför detta. Främst för att Kim och Daniel tror att jag kommer ge upp.

Ni ska allt få se.


Kommentarer
Postat av: sara a

jag känner mig lite åsidosatt när du bara refererar till sara k!vill bara påpeka att jag också är vegetarian och inte äter kött..så det så!;)

2009-02-19 @ 10:31:22
Postat av: sarak

men det är ändå bara jag som får en eloge för min variant av vegetarism. Men jag ska få dig in på det rätta spåret!

2009-02-19 @ 16:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0